© 2020 Ortopedie MUDr.Dlouhý s.r.o. created with Wix.com

Tel: 222 782 531

Rázová vlna

Rázová vlna je moderní metodou léčby bolesti, kterou využíváme od roku 2006. Existují dva typy rázové vlny - fokusovaná a radiální rázová vlna. Nejčastěji využíváme kombinaci obou druhů rázové vlny pro dosažení maximální efektivity.

Léčba rázovou vlnou je léčebnou fyzikální metodou patřící do skupiny mechanoterapie. Energie se přenáší na postižené místo vysokoenergetickou tlakovou akustickou vlnou (shock wave), která vyvolává v tkáni hojivé a regenerační procesy.

Fokusovaná rázová vlna je vysokoenergetická zvuková vlna vytvořená na elektromagnetickém principu. Místo bolesti je zacíleno cylindrickou cívkou s parabolickým reflektorem. Energetický paprsek fokusované rázové vlny je zaostřen do jednoho bodu. Při průniku tkáněmi se paprsek nerozbíhá, proto je účinek maximální a přesně cílený. Vlna proniká až do hloubky 12 cm.

Radiální rázová vlna vzniká na mechanickém principu. V hlavici přístroje se pohybuje projektil, který naráží do koncovky pneumatickou sílou. Vzniklá energie se přenáší dále do těla, konkrétně do vrchních částí vazivové a myoskeletální tkáně. Energetický paprsek má rozbíhavou tendenci, nejlépe se tedy uplatní na povrchových tkáních. Hloubka průniku je cca 6 cm a intenzita vlny závisí na použitém aplikátoru.

Diagnózy

• Tenisový a golfový loket

• Skokanské koleno

• Bolest v tříslech

• Bolest Achillovy šlachy

• Impigment syndrom ramene

• Zmrzlé rameno

• Patní ostruha

• Sakroiliakálni bolest

• Špatně se hojící zlomeniny, nekrózy, paklouby kostí

• De Quervainova nemoc

• Artrózy kloubů

• Bolest krční páteře

• Bolest bederní páteře

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now